kāpēc ir nepieciešama pirmsziemas vaksācija?
KĀPĒC IR NEPIECIEŠAMS PIRMSziemas vaksācija?
Auto apkope ziemā mūsu klimatiskajos apstākļos ir tēma, kas vienmēr rada jautājumus auto īpašniekiem. Cik bieži, kā, ar ko? Kā saglabāt rūpnīcas virsbūves garantiju?
Automašīnu ražotāji savos garantijas noteikumos ir skaidri norādījuši, kā viņu automašīnas ir jākopj, jāmazgā un kas jādara, lai saglabātu virsbūves garantiju. Svarīgi ievērot rūpnīcas prasības, nepieciešamības gadījumā (parasti reizi gadā) nogādāt auto atbilstošajā apskatē un uzreiz pēc apskates novērst visus defektus (vēl labāk – novērst). Mūsu lielākie ienaidnieki ziemā ir sāls un smiltis – to radītos bojājumus garantija nesedz, taču šādus bojājumus ļoti veiksmīgi var novērst, regulāri mazgājot un vaskojot savu auto. Šķembas, skrāpējumi, sāls un smilšu bojājumi ilgtermiņā var izraisīt rūsu, ja tos ignorē. Vaksācija ir pats pirmais profilaktiskais solis, kas aizpilda robus un skrāpējumus un neļauj tiem nākotnē pārvērsties par nopietnākām korozijas problēmām. Turklāt vienmēr esam drosmīgi ieteikuši KROWN* aizsardzību pret koroziju, kur automašīnas dibens un virsbūves dobumi tiek apstrādāti ar rūsas inhibitoru. Nākamajās sadaļās apskatīsim dažādas pieejamās vaksācijas metodes.
Pamatā var izdalīt trīs preču grupas, kas lielākā vai mazākā mērā aizsargā automašīnas virsbūvi un krāsojumu. Viņu izvēle ir atkarīga arī no tā, kā īpašnieks izmanto un uztur savu automašīnu.
Senākā metode ir vaksācija. Ir divu veidu vaski – sintētiskie (polimēri) vai karnaubas vaski. Ar vaskiem ir viegli strādāt, tie atstāj skaistu spīdumu, un tos var izmantot uz visām krāsām. Trūkums ir to īss kalpošanas laiks.
Labi vaski ilgst apmēram 3-6 mēnešus, regulāri mazgājot rokas. Vecākām universālajām krāsām vaski, iespējams, ir labākā izvēle.
Otrā produktu grupa ir laku aizsargi. Tie ir ķīmiski savienojumi, kuru pamatā ir daļēji polimēri vai teflons. No vaskiem tie atšķiras ar lielāku izturību, labāku temperatūras noturību un lielāku izturību pret mehānisko nodilumu (vairāk mazgāšanas ciklu). Tāpēc ikvienam, kam ir maz laika krāsas kopšanai un aizsardzībai, vajadzētu izvēlēties noturīgāku lakas aizsardzību.
Labus laku aizsargus ir pat vieglāk uzklāt uz virsmas nekā vaskus, un iegūtais aizsargslānis turas līdz pat gadam. Taču vispirms virsma ir labāk jānopulē, jo, īpaši ar tumšām krāsām, laku aizsargi neslēpj smalkas pēdas tik labi, kā vaskus. Dažos gadījumos ir nepieciešami vairāki lakas aizsardzības slāņi.
Trešā grupa ir keramikas drošinātāji. Šīs noteikti ir izturīgākās šajā grupā, kā arī dārgākās. To iezīme ir tāda, ka keramika saķeras ar automašīnas krāsu un tādējādi nodrošina ievērojami labāku UV un ķīmisko aizsardzību nekā citi izstrādājumi. Pareizi uzklāta keramika var ilgt vairākus gadus. Tā spīdums ir daudzkārt spēcīgāks un efektīvāks par citām vaksācijas un aizsardzības metodēm.
Nobeigumā var teikt, ka neatkarīgi no izvēlētās vaksācijas metodes, tas ir viens no labākajiem veidiem, kā novērst automašīnas problēmas. Ziemā Igaunijā sāls un smiltis ir viens no galvenajiem rūsas izraisītājiem. Ievērojot ražotāja ieteikumus par mazgāšanu un vaskošanu, Jūs pasargāsiet savu auto no mūsu ziemeļvalstu apstākļiem un iespējamās rūsas.